مسابقات جایزه بزرگ که به همت مسئولان ورزش بسیج و فدراسیون کاراته برگزار شد از سطح بالایی برخوردار بود اما متاسفانه برخی ناهماهنگی ها و بی برنامه گی ها در این مسابقات به چشم می خورد.
علی فداکار دارنده مدال طلای کاراته وان و قهرمان آسیا که در مسابقات جایزه بزرگ بسیج با ناکامی روبرو شد و مقامی کسب نکرد در گفتگو با خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)، با بیان مطلب فوق افزود: هماهنگ نبودن برگزارکنندگان این مسابقات با مسئولان فدراسیون کاراته در این رقابتها به من لطمه زد البته قبول دارم که این ۲ ارگان پیش از این با یکدیگر همکاری نداشتند اما در حالی که چندبار به من اعلام شد مسابقه دارم و برای مسابقه گرم کردم، مبارزه ام در زمان مقرر برگزار نشد. نهایتا مسابقه در زمانی غیرمنتظره و در حالی که تازه از خواب بیدار شده بودم برگزار شد. گرم نبودم و نتوانستم از تمام توانایی خودم بهره بگیرم و کومیته فعالی ارائه دهم. اما به هرحال نمی خواهم ارزش پیروزی رقیبم را زیر سوال ببرم و او هم مبارزه بهتری از من انجام داد. برنامه من این بود که کومیته را اداره کنم و با تساوی و رای داروان به پیروزی دست پیدا کنم که این اتفاق نیفتاد. وی در پاسخ به این سوال که با تغییر کادر فنی وضعیت اردوهای تیم ملی کاراته را چطور ارزیابی می کنید، گفت: تمام کاراته کاهایی که به مسابقات جهانی اعزام شده بودند از جمله خود من بعد از مسابقات جهانی دچار افت شدند اما باید بگویم کادر فنی جدید تیم ملی کاراته و با حضور حسین روحانی و مهدی جعفری شرایط خوبی را پشت سر می گذاریم و من هم امیدوارم به زودی به شرایط آرمانی خودم برگردم. فداکار در پاسخ به این پرسش که کادر فنی تیم ملی اعلام کرده بود هر ملی پوشی که در انتخابی شرکت نکند قطعا از اردو خط خواهد خورد اما چرا در مورد برخی ملی پوشان مثل مهدی سلطانی این اتفاق نیفتاد، گفت: سلطانی قرار بود در مسابقات بسیج شرکت کند اما وقتی قرعه مسابقات خوانده شد اعلام کرد که مصدوم شده و پایش درد می کند که امیدوارم این مصدومیت چندان جدی نباشد و درد پایش به زودی برطرف شود. به هرحال او کاراته کار ریشه داری است و امیدوارم هرچه زودتر مصدومیتش برطرف شود! ملی پوش وزن ۸۴- تیم ملی کاراته در خصوص صحبتهای ذبیح اله پورشیب ملی پوش وزن ۸۴+ اخیرا گفته است رفتنش به وزن ۸۴+ در مسابقات جهانی اشتباه بوده و تصمیم دارد به وزن ۸۴- بازگردد، تصریح کرد: بعید می دانم پورشیب چنین حرفی زده باشد چرا که من وقتی به عنوان نماینده ایران در این وزن به مسابقات جهانی اعزام شدم تمام انتخابی ها را برده بودم و یک مدال طلا و نقره کاراته وان و یک مدال طلای آسیا در کارنامه داشتم و نفر سوم رنکینگ جهانی کاراته وان بودم اما به هر حال برای او آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم هرکس شایسته تر است در این وزن پیراهن تیم ملی را بپوشد. وی در پاسخ به این سوال که از نظر شما بهترین کاراته کای ۸۴- ایران کیست و همچین از نظر او چه کسی بهترین مبارزات را در مسابقات روز جمعه از خود به نمایش گذاشت، افزود: در میان کاراته کاهای ایرانی، "بخش محمد لو" را یک پدیده می دانم و آینده روشنی برایش پیش بینی می کنم، اما در ۸۴- "هادی صفی" تنها رقیب جدی من محسوب می شود. وی در پایان و در خصوص مسابقات جهانی آلمان و بازیهای آسیایی کره خاطرنشان ساخت: من عادت ندارم رویا و خیال پردازیهایم از آینده را به زبان بیاورم و در خصوص مسابقات آسیایی طبق گفته دبیر فدراسیون کاراته و کادرفنی تا زمان اعزام به مسابقات بعدی ارنج این تیم چرخهای زیادی خواهد خورد و تاکنون کاراته کاری فیکس نشده است و من هم تا آن زمان تمام تلاش خود را خواهم کرد.
+ نوشته شده در شنبه یازدهم خرداد ۱۳۹۲ ساعت 16:46 توسط ایمان
|